Tips voor media-aandacht

Vind jij ook dat er te weinig aandacht is voor type 1 diabetes? En merk jij ook dat mensen het verschil tussen type 1 en type 2 niet goed begrijpen? En vind je dat Breakthrough T1D meer naamsbekendheid moet krijgen in Nederland? Probeer dan met jouw sponsoractie in de media te komen!

 

Lokale media

In de voorgaande jaren hebben al heel wat teams de lokale media gehaald. Acties verschenen in regionale kranten, op de radio en zelfs op lokale TV-zenders. Hoe hebben zij dit gedaan? 

  1. Schrijf eerst voor jezelf op waarom je iets doet voor Breakthrough T1D en waarom vind je het belangrijk dat type 1 diabetes de wereld uit gaat. Denk ook goed na waarom je het belangrijk vindt dat jouw lokale krant, radio of tv-zender hier aandacht aan besteedt.
  2. Bel de krant, radio of TV-zender op en vertel ze wat je hebt opgeschreven.
  3. Meestal zeggen ze niet direct ja. Zorg er daarom voor dat je alvast een email hebt waarin je nog een keer uitlegt wat jouw actie is, waarom je mee doet en waarom het zo belangrijk voor je is. Blijf vooral proberen!
  4. Mocht het niet lukken, ons motto is: niet geschoten altijd mis. Misschien lukt het de volgende keer wel.

 

Ziekenhuizen

Probeer bij je ziekenhuis aandacht te vragen voor Breakthrough T1D. Je kan bijvoorbeeld vragen of je flyers en posters in de wachtkamer van je internist, diabetesverpleegkundige of kinderarts mag achterlaten. Je kunt ook vragen of ze zelf een Team Breakthrough T1D actie willen starten voor Breakthrough T1D.

 

Werkgevers, scholen en (sport)clubs en verenigingen

Heeft jouw werkgever een personeelsblad? Of zit je bij een sportvereniging met een clubblad? Of heeft je school of opleiding een magazine? Daar zou je ook heel goed om aandacht kunnen vragen voor jouw voor Breakthrough T1D en type 1 diabetes. Proberen kan natuurlijk altijd!